Bu kaydın yasal hükümlere uygun olmadığını düşünüyorsanız lütfen sayfa sonundaki Hata Bildir bağlantısını takip ederek bildirimde bulununuz. Kayıtlar ilgili üniversite yöneticileri tarafından eklenmektedir. Nadiren de olsa kayıtlarla ilgili hatalar oluşabilmektedir. MİTOS internet üzerindeki herhangi bir ödev sitesi değildir!

Lego Oyuncaklarında Toplumsal Cinsiyet Temsili

BROWSE_DETAIL_CREATION_DATE: 2013

BROWSE_DETAIL_IDENTIFIER_SECTION

BROWSE_DETAIL_TYPE: Article

BROWSE_DETAIL_PUBLISH_STATE: Published

BROWSE_DETAIL_FORMAT: PDF Document

BROWSE_DETAIL_LANG: Turkish

BROWSE_DETAIL_SUBJECTS: SOCIAL SCIENCES (GENERAL), Culture, Social control, Social systems, Social structure,

BROWSE_DETAIL_CREATORS: Sezen, Tonguç İbrahim (Author),

BROWSE_DETAIL_CONTRIBUTERS:


BROWSE_DETAIL_PUBLISHER: Atılım Üniversitesi BROWSE_DETAIL_PUBLICATION_NAME: Atılım Sosyal Bilimler Dergisi BROWSE_DETAIL_PUBLICATION_LOCATION: Ankara BROWSE_DETAIL_PUBLICATION_DATE: 2012 BROWSE_DETAIL_PUBLICATION_NUMBER: 1 BROWSE_DETAIL_PUBLICATION_VOLUME: 2 BROWSE_DETAIL_PUBLICATION_PAGE: 7-31


BROWSE_DETAIL_TAB_FILE:
file show file
BROWSE_DETAIL_SHOW_FILE
download file
BROWSE_DETAIL_SAVE_FILE

BROWSE_DETAIL_TAB_KEYWORDS

LEGO, Prosedürel Okuryazarlık, Toplumsal Cinsiyet, Oyuncak, İnşa Oyuncağı, Kimlik,

LEGO, Procedural Literacy, Social Gender, Toys, Building Toys, Identity, Game,

Procedural Representation.


BROWSE_DETAIL_TAB_ABSTRACT

çocuklara olumsuz toplumsal cinsiyet modelleri önerdiğine yönelik eleştirilerden

yola çıkarak LEGO oyuncaklarının toplumsal cinsiyet temsili ve prosedürel temsil

bağlamlarında sahip oldukları potansiyelleri incelemeyi amaçlamaktadır. Bu kapsamda

öncelikle oyuncağın toplumsal cinsiyet oluşturmadaki rolüne dair oyuncak araştırmaları,

oyun çalışmaları ve oyuncak tasarımı alanlarındaki literatürden yararlanılmış ve bunu

LEGO şirketinin ürünlerindeki kadın karakterlerin tarihsel dönüşümüne dair bir inceleme

takip etmiştir. Ardından dijital medya ve dijital oyun araştırmaları kökenli bir kavram

olan prosedürel okuryazarlık kavramından yararlanılarak LEGO oyuncaklarının kültürel

prosedürleri temsil etmedeki sınırlılıkları ve

Friends

serisinin bu açıdan sunduğu yeni

olasılıklar tartışılmış ve bunların toplumsal cinsiyet temsili konulu eleştirilerle olan ilişkisi

sorgulanmıştır.----

After its release of the toy series

Friends

in 2012, the LEGO Group, which is usually

praised for the quality and educational features of its toys, has been criticized by feminist

organizations for offering young girls negative social gender models. Inspired by this

criticism, this article explores the social gender representation in LEGO brand toys and

offers procedural literacy as an alternate perspective on the discussion. In the first session

the general role of toys in creation of social gender roles has been discussed through toy

studies, game studies and toy design literature. The session is followed by an analysis of

the historical transformation of female characters in LEGO brand toys. In the last session

the limitations of LEGO brand toys in the representation of cultural procedures and the

new possibilities the

Friends

series has created in this regard has been discussed in relation

to the critiques on social gender representation.


BROWSE_DETAIL_TAB_TOC
BROWSE_DETAIL_TAB_DESCRIPTION
BROWSE_DETAIL_TAB_RIGHTS
BROWSE_DETAIL_TAB_NOTES

BROWSE_DETAIL_TAB_REFERENCES


BROWSE_DETAIL_TAB_REFERENCED_BYS

BROWSE_DETAIL_GOTO_LIST

 

TEXT_STATS

  • TEXT_RECORD_STATS
    • TEXT_STATS_THIS_MONTH: 0
    • TEXT_STATS_TOTAL: 2414
  • TEXT_ONLINE_STATS
    • TEXT_ONLINE_STATS_TOTALONLINEVISITOR: 28
    • TEXT_ONLINE_STATS_TOTALONLINEUSER: 0
    • TEXT_STATS_TOTAL: 28

LINK_STATS