Harmanlanmış Hizmet-İçi Eğitimin Öğretmen Görüşleri Doğrultusunda Değerlendirilmesi | Atılım University Open Archive System
Bu kaydın yasal hükümlere uygun olmadığını düşünüyorsanız lütfen sayfa sonundaki Hata Bildir bağlantısını takip ederek bildirimde bulununuz. Kayıtlar ilgili üniversite yöneticileri tarafından eklenmektedir. Nadiren de olsa kayıtlarla ilgili hatalar oluşabilmektedir. MİTOS internet üzerindeki herhangi bir ödev sitesi değildir!
Harmanlanmış Hizmet-İçi Eğitimin Öğretmen Görüşleri Doğrultusunda Değerlendirilmesi
BROWSE_DETAIL_CREATION_DATE: 2013
BROWSE_DETAIL_IDENTIFIER_SECTION
BROWSE_DETAIL_TYPE: Article
BROWSE_DETAIL_PUBLISH_STATE: Published
BROWSE_DETAIL_FORMAT: PDF Document
BROWSE_DETAIL_LANG: Turkish
BROWSE_DETAIL_SUBJECTS: EDUCATION, Forms of education, Education (General),
BROWSE_DETAIL_CREATORS: Aydın, Cengiz Hakan (Author),
BROWSE_DETAIL_CONTRIBUTERS:
BROWSE_DETAIL_URL: http://acikarsiv.atilim.edu.tr/browse/647/
BROWSE_DETAIL_IDENTIFIER_OTHER: http://acikarsiv.atilim.edu.tr/browse/647/68.pdf
BROWSE_DETAIL_PUBLISHER: Atılım Üniversitesi
BROWSE_DETAIL_PUBLICATION_NAME: Atılım Sosyal Bilimler Dergisi
BROWSE_DETAIL_PUBLICATION_LOCATION: Ankara
BROWSE_DETAIL_PUBLICATION_DATE: 2012
BROWSE_DETAIL_PUBLICATION_NUMBER: 1
BROWSE_DETAIL_PUBLICATION_VOLUME: 2
BROWSE_DETAIL_PUBLICATION_PAGE: 33-56
BROWSE_DETAIL_TAB_FILE:
BROWSE_DETAIL_SHOW_FILE
BROWSE_DETAIL_SAVE_FILE
Harmanlanmış Öğrenme, Öğretmenlerin Hizmet-içi Eğitimi, Öğretmen Görüşleri.---- Blended Learning, Blended Teacher Training, Teachers Perceptions.
Bu çalışma, Türkiye’de Milli Eğitim Bakanlığı bünyesinde uygulanmakta olan harmanlanmış (blended) öğretmen eğitimine ilişkin katılımcı öğretmenlerin görüşlerine dayalı değerlendirme sonuçlarını içermektedir. Milli Eğitim Bakanlığı 2003 yılından bugüne, son yıllarda yaygın kabul gören öğretim stratejilerine derslerinde yer verirken teknolojiden nasıl yararlanabilecekleri konusunda öğretmenlerin bilgi ve becerilerini geliştirmeye yönelik bir hizmet-içi eğitim uygulaması gerçekleştirmektedir. Bu uygulama 2008 yılından itibaren harmanlanmış yapıda gerçekleştirilmeye başlanmıştır. Bu eğitime katılan öğretmenlerin eğitime ilişkin görüşleri anket ve görüşmeler yoluyla toplanmıştır. Elde edilen veriler, öğretmenlerin genel olarak harmanlanmış öğrenmeye ilişkin olumlu düşündüklerini ancak eğitim içeriğinin yoğun olmasından dolayı zorlandıklarını ortaya koymuştur. Bu bulgular doğrultusunda uygulanmakta olan eğitimin geliştirilmesi ve yeni
eğitimlere yol göstermesi için bir dizi öneri geliştirilmiştir.----
This manuscript covers the results of the evaluation of a blended teacher-training program conducted in the Ministry of National Education in Turkey. The Ministry of National Education offered a professional development project to its teachers in order to help them improve their skills and knowledge on how to integrate technology while using current instructional strategies into their teaching between 2003 and 2011. A blended learning approach was adapted in 2008 and all the training was conducted as blended training until it lasted in 2011. A survey instrument was used to collect the participant teachers’ perceptions and their view regarding blended teacher training. The data showed that the participant teacher had positive attitudes toward the blended learning but due to the heavy workload in the training they have had difficulty to complete all the tasks in the training. In the light of the findings, a series of suggestions has been presented to improve the effectiveness of the evaluated project and the similar ones.
BROWSE_DETAIL_TAB_REFERENCES
BROWSE_DETAIL_TAB_REFERENCED_BYS