Bu kaydın yasal hükümlere uygun olmadığını düşünüyorsanız lütfen sayfa sonundaki Hata Bildir bağlantısını takip ederek bildirimde bulununuz. Kayıtlar ilgili üniversite yöneticileri tarafından eklenmektedir. Nadiren de olsa kayıtlarla ilgili hatalar oluşabilmektedir. MİTOS internet üzerindeki herhangi bir ödev sitesi değildir!

Mühendislik Eğitiminde E-Sınav

BROWSE_DETAIL_CREATION_DATE: 04-06-2015

BROWSE_DETAIL_IDENTIFIER_SECTION

BROWSE_DETAIL_TYPE: Book Section

BROWSE_DETAIL_PUBLISH_STATE: Published

BROWSE_DETAIL_FORMAT: PDF Document

BROWSE_DETAIL_LANG: Turkish

BROWSE_DETAIL_SUBJECTS: EDUCATION, TECHNOLOGY,

BROWSE_DETAIL_CREATORS: Özalp Yaman, Şeniz (Author), Çağıltay, Nergiz (Author),

BROWSE_DETAIL_CONTRIBUTERS:

BROWSE_DETAIL_TAB_KEYWORDS

Bilgisayar Tabanlı Sınav Sistemleri, Mühendislik Eğitimi, E-Sınav


BROWSE_DETAIL_TAB_ABSTRACT

Özet

Bu çalışmada, mühendislik eğitimi sırasında 1.sınıfta alınması önerilen Genel Kimya dersinin sınavlarının bilgisayar ortamında verilmesi durumu incelenmiştir. Bu amaçla, öğrencilerin sınavı bilgisayar ya da kağıt-kalem ortamında alması gibi farklı test modlarının başarılarına etkisi incelenmiştir. Sınavlar bir grup öğrenciye bilgisayar ortamında, ikinci grup öğrenciye ise kağıt-kalem ortamında verilmiştir. Araştırmanın sonuçlarına göre, öğrencilerin sınavı bilgisayar ortamında almalarının, başarılarına herhangi bir olumsuz etkisi olmadığı görülmüştür.

Abstract

In this study, the test mode effect (paper based versus computer based) on the achievement of the engineering students in the General Chemistry course that is advised to complete their freshman years, is investigated. Paper based and computer based test versions of the examination were analyzed on the randomly selected two groups. It was concluded that the test mode is not effective on the achievement of the engineering students.


BROWSE_DETAIL_TAB_TOC



BROWSE_DETAIL_TAB_DESCRIPTION



BROWSE_DETAIL_TAB_RIGHTS



BROWSE_DETAIL_TAB_NOTES



BROWSE_DETAIL_TAB_REFERENCES(Watson, 2001) Watson, B. (2001). Key factors affecting conceptual gains from CAL,Brithish Journal of Educational Technology, 32 (5) 587-593.(Clariana, Wallace,2002)Clariana, R.B., Wallace, P. E. (2002). Paper-based versus computebasedassessment: key factors associated with the test mode effect,Brithish Journal of Educational Technology, 33 (5) 593-602.(Bunderson,Inouye, Olsen,1989)Bunderson, C.V., Inouye D.K., Olsen J.B. (1989). The four generations ofcomputerized educational measurement in R L Linn (ed) EducationalMeasurement American Council on Education, Washington DC, 367-407.(Mead, Drasgow1993)Mead, A. D. And Dragow, F. (1993). Equivalence of computerized andpaper-and-pencil cognitive ability tests: a meta-analysis, PsychologicalBulletin 114, 449-458. 6(Fair Test, 1992) National Center for Fair and Open Testing, 1992. Computerized testing:More questions than answers (Fact Sheet). Boston.(Bugbee & Bernt,1990).Bugbee, A.C. & Bernt, F.M. (1990). Testing By Computer: Findings in SixYears of Use 1982-1988, Journal of Research on Computing in Education,23(1), 87-100.(Russell, 1999) Russell, L. M. (1999). Testing on Computers: A Follow-up StudyComparing Performance On Computer and On Paper. Educational PolicyAnalysis Archives, 7(20).


BROWSE_DETAIL_TAB_REFERENCED_BYS

BROWSE_DETAIL_GOTO_LIST

 

TEXT_STATS

  • TEXT_RECORD_STATS
    • TEXT_STATS_THIS_MONTH: 0
    • TEXT_STATS_TOTAL: 2441
  • TEXT_ONLINE_STATS
    • TEXT_ONLINE_STATS_TOTALONLINEVISITOR: 55
    • TEXT_ONLINE_STATS_TOTALONLINEUSER: 0
    • TEXT_STATS_TOTAL: 55

LINK_STATS