Bu kaydın yasal hükümlere uygun olmadığını düşünüyorsanız lütfen sayfa sonundaki Hata Bildir bağlantısını takip ederek bildirimde bulununuz. Kayıtlar ilgili üniversite yöneticileri tarafından eklenmektedir. Nadiren de olsa kayıtlarla ilgili hatalar oluşabilmektedir. MİTOS internet üzerindeki herhangi bir ödev sitesi değildir!

Lego Oyuncaklarında Toplumsal Cinsiyet Temsili

Oluşturulma Tarihi: 2013

Niteleme Bilgileri

Tür: Makale

Yayınlanma Durumu: Yayınlanmış

Dosya Biçimi: PDF

Dil: Türkçe

Konu(lar): SOSYAL BİLİMLER (GENEL), Kültür, Sosyal kontrol, Sosyal sistemler, sosyal yapılar,

Yazar(lar): Sezen, Tonguç İbrahim (Yazar),

Emeği Geçen(ler):


Yayınlayan: Atılım Üniversitesi Yayın Adı: Atılım Sosyal Bilimler Dergisi Yayın Yeri: Ankara Yayın Tarihi: 2012 Sayı: 1 Cilt: 2 Yayınlandığı Sayfalar: 7-31


Dosya:
file show file
Görüntüle
download file
Kaydet

Anahtar Kelimeler

LEGO, Prosedürel Okuryazarlık, Toplumsal Cinsiyet, Oyuncak, İnşa Oyuncağı, Kimlik,

LEGO, Procedural Literacy, Social Gender, Toys, Building Toys, Identity, Game,

Procedural Representation.


Özet

çocuklara olumsuz toplumsal cinsiyet modelleri önerdiğine yönelik eleştirilerden

yola çıkarak LEGO oyuncaklarının toplumsal cinsiyet temsili ve prosedürel temsil

bağlamlarında sahip oldukları potansiyelleri incelemeyi amaçlamaktadır. Bu kapsamda

öncelikle oyuncağın toplumsal cinsiyet oluşturmadaki rolüne dair oyuncak araştırmaları,

oyun çalışmaları ve oyuncak tasarımı alanlarındaki literatürden yararlanılmış ve bunu

LEGO şirketinin ürünlerindeki kadın karakterlerin tarihsel dönüşümüne dair bir inceleme

takip etmiştir. Ardından dijital medya ve dijital oyun araştırmaları kökenli bir kavram

olan prosedürel okuryazarlık kavramından yararlanılarak LEGO oyuncaklarının kültürel

prosedürleri temsil etmedeki sınırlılıkları ve

Friends

serisinin bu açıdan sunduğu yeni

olasılıklar tartışılmış ve bunların toplumsal cinsiyet temsili konulu eleştirilerle olan ilişkisi

sorgulanmıştır.----

After its release of the toy series

Friends

in 2012, the LEGO Group, which is usually

praised for the quality and educational features of its toys, has been criticized by feminist

organizations for offering young girls negative social gender models. Inspired by this

criticism, this article explores the social gender representation in LEGO brand toys and

offers procedural literacy as an alternate perspective on the discussion. In the first session

the general role of toys in creation of social gender roles has been discussed through toy

studies, game studies and toy design literature. The session is followed by an analysis of

the historical transformation of female characters in LEGO brand toys. In the last session

the limitations of LEGO brand toys in the representation of cultural procedures and the

new possibilities the

Friends

series has created in this regard has been discussed in relation

to the critiques on social gender representation.


İçindekiler
Açıklamalar
Haklar
Notlar

Kaynakça


Atıf Yapanlar

Gözat Sayfasına Dön

 

Sosyal Medya ve Araçlar

İstatistikler

  • Kayıt
    • Bu ay: 0
    • Toplam: 2414
  • Online
    • Ziyaretçi: 48
    • Üye: 0
    • Toplam: 48

Detaylı İstatistikler