Bu kaydın yasal hükümlere uygun olmadığını düşünüyorsanız lütfen sayfa sonundaki Hata Bildir bağlantısını takip ederek bildirimde bulununuz. Kayıtlar ilgili üniversite yöneticileri tarafından eklenmektedir. Nadiren de olsa kayıtlarla ilgili hatalar oluşabilmektedir. MİTOS internet üzerindeki herhangi bir ödev sitesi değildir!

Adopting A Webct Learning Environment In Lecture Based Mining Engineering Education

Oluşturulma Tarihi: 29-01-2013

Niteleme Bilgileri

Tür: Makale

Yayınlanma Durumu: Yayınlanmış

Dosya Biçimi: PDF

Dil: İngilizce

Konu(lar): TEKNOLOJİ, Maden mühendisliği. Metalürji,

Yazar(lar): Thompson, Roger J. (Yazar),

Emeği Geçen(ler):


Yayınlayan: Atılım Üniversitesi Yayın Adı: The International Journal of Mineral Resources Engineering Yayın Yeri: Ankara Yayın Tarihi: 2007 Sayı: 1 Cilt: 12 Yayınlandığı Sayfalar: 21-33


Dosya:
file show file
Görüntüle
download file
Kaydet

Anahtar Kelimeler

Maden Mühendisliği----Mining Engineering


Özet

Two years ago, the Department of Mining Engineering at the University of Pretoria expanded
its lecture-based teaching approach to encompass the utilities of a WebCT environment
in two of it modules; a core course and a capstone course in surface mining.
The aims behind the adoption of the web-supported approach were primarily to improve
students’ abilities to both acquire (at core level) and apply knowledge (at capstone
level), in the form of problem solving approaches to mining-related issues. Whilst significant
differences existed between the course outcomes, it was anticipated that a
WebCT environment could be adopted to maximise teaching effectiveness. Specifically,
electronic notes and practical group field data collation offered a number of additional
functionalities unavailable in a conventional lecture-only based program. In
particular, realistic illustrations of the use of equipment, operational analysis, dimensionality
and dynamic concepts in mining engineering became possible.



İçindekiler



Açıklamalar



Haklar



Notlar



Kaynakça


Atıf Yapanlar

Gözat Sayfasına Dön

 

Sosyal Medya ve Araçlar

İstatistikler

  • Kayıt
    • Bu ay: 0
    • Toplam: 2414
  • Online
    • Ziyaretçi: 16
    • Üye: 0
    • Toplam: 16

Detaylı İstatistikler