\"Us\" and \"Them\" Dichotomy Within:Iraqi Identity Building During The Saddam Era | Atılım Üniversitesi Açık Erişim Sistemi
Bu kaydın yasal hükümlere uygun olmadığını düşünüyorsanız lütfen sayfa sonundaki Hata Bildir bağlantısını takip ederek bildirimde bulununuz. Kayıtlar ilgili üniversite yöneticileri tarafından eklenmektedir. Nadiren de olsa kayıtlarla ilgili hatalar oluşabilmektedir. MİTOS internet üzerindeki herhangi bir ödev sitesi değildir!
"Us" and "Them" Dichotomy Within:Iraqi Identity Building During The Saddam Era
Niteleme Bilgileri
Yazar(lar): Dersan Orhan, Duygu (Yazar),
Emeği Geçen(ler):
URL: http://acikarsiv.atilim.edu.tr/browse/435/
Diğer Niteleme Bilgileri: http://acikarsiv.atilim.edu.tr/browse/435/3.pdf
Anahtar Kelimeler
Iraq, nation-building, identity, Saddam Hussein.----Irak,Ulus-inşası,Kimlik,Saddam Hüseyin.
Özet
Saddam Hussein’s attempts at nation-building promoted a dichotomy of “us” and “them” not only on the outside, but also within Iraq’s borders.Within this context, the paper reveals how the Ba’ath regime gradually transformed itself into an oligarchy during Saddam Hussein’s rule and transformed the Sunnis from a minority to a majority while alienating other ethnic and religious elements in Iraq. The paper also explores how the system collapsed with the Iraqi War in 2003 as well as the contribution of Saddam’s failure in developing an Iraqi national identity to that process. Throughout the paper it is argued that the alienation of certain ethnic and religious groups contributed to the downfall of the Saddam regime by forcing the alienated groups into collaboration with the US. Today, little remains of the Iraqi nationality and the Iraqi identity. The Iraqi national identity, which various Iraqi regimes tried to develop, dissolved as soon as the state apparatus disappeared.----Bu makale,dışarıda olduğu kadar içeride de \\\"biz\\\" ve \\\"siz\\\"karşıtlığına neden olan Saddam\\\'ın ulus inşası çabalarını incelemektedir.
İçindekiler
Açıklamalar
Haklar
Notlar
Kaynakça
Atıf Yapanlar
0
3040
1155
0