Bu kaydın yasal hükümlere uygun olmadığını düşünüyorsanız lütfen sayfa sonundaki Hata Bildir bağlantısını takip ederek bildirimde bulununuz. Kayıtlar ilgili üniversite yöneticileri tarafından eklenmektedir. Nadiren de olsa kayıtlarla ilgili hatalar oluşabilmektedir. MİTOS internet üzerindeki herhangi bir ödev sitesi değildir!

Contribution of Linguistics Courses to Translator Education at University Level:A Case Study of Atılım and Bilkent Universities

Oluşturulma Tarihi:

Niteleme Bilgileri

Tür: Tez

Alt Tür: Yüksek Lisans Tezi

Yayınlanma Durumu: Yayınlanmış

Dosya Biçimi: PDF

Dil: İngilizce

Konu(lar): Filoloji. Dilbilim,

Yazar(lar):

Emeği Geçen(ler): Erton, İsmail (Tez Danışmanı), Tanbi, Yasemin (Hazırlayan),


Yayınlayan: Atılım Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Mütercim Tercümanlık Anabilim Dalı Çeviri BilimiBilim Dalı Yayın Yeri: Ankara Yayın Tarihi: 2012


Dosya:
file show file
Görüntüle
download file
Kaydet

Anahtar Kelimeler

1. Çeviribilim araştırmaları

2. Dilbilim ve çeviri

3. Temel ders kuramı

4. Öğrenci odaklı merkezli eğitim

-----

1. Translation and Interpreting Studies

2. Linguistics and translation

3. Building blocks theory

4. Student oriented-centered training.

 


Özet

Translation studies, Translation and Interpreting, is a field that evolved

from or as a sub-discipline of Linguistics and related subjects and in time

developed as a separate area of study still encompassing its origins. Hence,

the training of translator and interpreter cannot be totally separated from

linguistics. This thesis aims to prove that linguistic based courses in

Translation and Interpreting departments contribute to the grounding and

achievement of the students in translation and interpreting classes in upper

grade levels. Two universities, At

ılı

m University and Bilkent University, have

been chosen as sources of study. As trainers know the importance and the

link with other courses of the building blocks given during the undergraduate

program, two surveys have been distributed to the students of these

universities. The results obtained prove through student based training and

research and building blocks theory, the usefulness of linguistic based

courses and their contribution to translation.----

 


İçindekiler
Açıklamalar

 


Haklar
Notlar

Kaynakça


Atıf Yapanlar

Gözat Sayfasına Dön

 

Sosyal Medya ve Araçlar

İstatistikler

  • Kayıt
    • Bu ay: 3
    • Toplam: 2417
  • Online
    • Ziyaretçi: 10
    • Üye: 0
    • Toplam: 10

Detaylı İstatistikler