Bu kaydın yasal hükümlere uygun olmadığını düşünüyorsanız lütfen sayfa sonundaki Hata Bildir bağlantısını takip ederek bildirimde bulununuz. Kayıtlar ilgili üniversite yöneticileri tarafından eklenmektedir. Nadiren de olsa kayıtlarla ilgili hatalar oluşabilmektedir. MİTOS internet üzerindeki herhangi bir ödev sitesi değildir!

Evaluation Of The Customer Relationship Management(CRM) Consultant Performance By Using Swara And Waspas Methods

Diğer Başlık: Swara Ve Waspas Yöntemleri Kullanılarak Müşteri İlişkileri Yönetimi (MİY) Danışmanı Performans Değerlendirmesi

Oluşturulma Tarihi: 22-12-2020

Niteleme Bilgileri

Tür: Tez

Alt Tür: Yüksek Lisans Tezi

Yayınlanma Durumu: Yayınlanmamış

Dosya Biçimi: PDF

Dil: İngilizce

Konu(lar): Teknoloji (Genel),

Yazar(lar): Çalkın, Şuayip (Yazar),

Emeği Geçen(ler): Erkan, Turan Erman (Araştırma Sorumlusu),


Yayın Tarihi: 09-06-2020


Dosya:
file show file
Görüntüle
download file
Kaydet

Anahtar Kelimeler

CRM, MCDM, SWARA, WASPAS


Özet

Customer relationship management (CRM) implementation is a very prior decision for companies to increase customer-related revenue or customer lifecycle. The implementation process involves many problems, therefore, most of the companies would prefer to benefit from the CRM consultant’s experience. However, Pries & Stone, 2004 theory have shown that consultancy does not make everything right. At this point, the most significant questions are how can we choose the right CRM consultant and measure their performance? These questions become a crucial decision for both firms and consultant companies. In this thesis, one of the popular MultiCriteria decision-making (MCDM) methodsthat is Weighted Aggregates Sum Product Assessment (WASPAS) is used for ranking the performance of Customer Relationship Management (CRM) Consultant. Step-wise Weight Assessment Ratio Analysis (SWARA) method is utilized for finding the weight of criteria. This research aims to create an awareness of the role of CRM consultants and adds the sample application of MCDM in literature for especially CRM consultancy firms.


İçindekiler



Açıklamalar



Haklar



Notlar



Kaynakça


Atıf Yapanlar

Gözat Sayfasına Dön

 

Sosyal Medya ve Araçlar

İstatistikler

  • Kayıt
    • Bu ay: 1
    • Toplam: 2555
  • Online
    • Ziyaretçi: 1
    • Üye: 0
    • Toplam: 1

Detaylı İstatistikler