Evaluation Of The Customer Relationship Management(CRM) Consultant Performance By Using Swara And Waspas Methods | Atılım Üniversitesi Açık Erişim Sistemi
Bu kaydın yasal hükümlere uygun olmadığını düşünüyorsanız lütfen sayfa sonundaki Hata Bildir bağlantısını takip ederek bildirimde bulununuz. Kayıtlar ilgili üniversite yöneticileri tarafından eklenmektedir. Nadiren de olsa kayıtlarla ilgili hatalar oluşabilmektedir. MİTOS internet üzerindeki herhangi bir ödev sitesi değildir!
Evaluation Of The Customer Relationship Management(CRM) Consultant Performance By Using Swara And Waspas Methods
Diğer Başlık: Swara Ve Waspas Yöntemleri Kullanılarak Müşteri İlişkileri Yönetimi (MİY) Danışmanı Performans Değerlendirmesi
Oluşturulma Tarihi: 22-12-2020
Niteleme Bilgileri
Tür: Tez
Alt Tür: Yüksek Lisans Tezi
Yayınlanma Durumu: Yayınlanmamış
Dosya Biçimi: PDF
Dil: İngilizce
Konu(lar): Teknoloji (Genel),
Yazar(lar): Çalkın, Şuayip (Yazar),
Emeği Geçen(ler): Erkan, Turan Erman (Araştırma Sorumlusu),
URL: http://acikarsiv.atilim.edu.tr/browse/2592/
Diğer Niteleme Bilgileri: http://acikarsiv.atilim.edu.tr/browse/2592/10336793.pdf
CRM, MCDM, SWARA, WASPAS
Customer relationship management (CRM) implementation is a very prior decision for companies to increase customer-related revenue or customer lifecycle. The implementation process involves many problems, therefore, most of the companies would prefer to benefit from the CRM consultant’s experience. However, Pries & Stone, 2004 theory have shown that consultancy does not make everything right. At this point, the most significant questions are how can we choose the right CRM consultant and measure their performance? These questions become a crucial decision for both firms and consultant companies. In this thesis, one of the popular MultiCriteria decision-making (MCDM) methodsthat is Weighted Aggregates Sum Product Assessment (WASPAS) is used for ranking the performance of Customer Relationship Management (CRM) Consultant. Step-wise Weight Assessment Ratio Analysis (SWARA) method is utilized for finding the weight of criteria. This research aims to create an awareness of the role of CRM consultants and adds the sample application of MCDM in literature for especially CRM consultancy firms.
Kaynakça
Atıf Yapanlar
0
150
25
0