Bu kaydın yasal hükümlere uygun olmadığını düşünüyorsanız lütfen sayfa sonundaki Hata Bildir bağlantısını takip ederek bildirimde bulununuz. Kayıtlar ilgili üniversite yöneticileri tarafından eklenmektedir. Nadiren de olsa kayıtlarla ilgili hatalar oluşabilmektedir. MİTOS internet üzerindeki herhangi bir ödev sitesi değildir!

Impact of Total Quality Management in Small and Medium Enterprises (SME) in Bangladesh,

Diğer Başlık: Bangladeş'te Küçük ve Orta Ölçekli İşletmelerde Toplam Kalite Yönetiminin (KOBİ) Etkisi

Oluşturulma Tarihi: 26-10-2020

Niteleme Bilgileri

Tür: Tez

Alt Tür: Yüksek Lisans Tezi

Yayınlanma Durumu: Yayınlanmamış

Dosya Biçimi: PDF

Dil: İngilizce

Konu(lar): SOSYAL BİLİMLER (GENEL),

Yazar(lar): Rony, Moin Uddin (Yazar),

Emeği Geçen(ler): Erkan, Turan Erman (Tez Danışmanı),


Yayın Tarihi: 28-06-2019


Dosya:
file show file
Görüntüle
download file
Kaydet

Anahtar Kelimeler

Total Quality Management, Organizational effectiveness, competitive advantage, research, developing countries, developed countries, Small and Medium industries, differences, Bangladeshi SMEs, TQM principals.


Özet

TQM is a system of improving organizational effectiveness & efficiency by making employees and stakeholders more active and also helps to practice peoples skills and competencies so that organization can achieve competitive advantage over other organization. Also sustainable competitive advantage can be earned through TQM. It is a very astonishing fact that most of the TQM in SME based research had been conducted and published in developed country. But very limited amount of researches have conducted in developing country. SMEs are the major source of employment and economic development of those country. This study will find out the differences between TQM based industry and Non TQM based industry of Bangladeshi SMEs. The study will also find out either Bangladeshi SMEs are following TQM principal effectively or not. Moreover, through detail analysis this study will try to find the differences between TQM and Non-TQM companies in Bangladesh and the implementation of those TQM.


İçindekiler



Açıklamalar



Haklar



Notlar



Kaynakça


Atıf Yapanlar

Gözat Sayfasına Dön

 

Sosyal Medya ve Araçlar

İstatistikler

  • Kayıt
    • Bu ay: 0
    • Toplam: 2555
  • Online
    • Ziyaretçi: 13
    • Üye: 0
    • Toplam: 13

Detaylı İstatistikler