Bu kaydın yasal hükümlere uygun olmadığını düşünüyorsanız lütfen sayfa sonundaki Hata Bildir bağlantısını takip ederek bildirimde bulununuz. Kayıtlar ilgili üniversite yöneticileri tarafından eklenmektedir. Nadiren de olsa kayıtlarla ilgili hatalar oluşabilmektedir. MİTOS internet üzerindeki herhangi bir ödev sitesi değildir!

Competencies and Requirements of Curriculum Design for Translation Courses to be Offered at Undergraduate Levels at Libyan Universities

Diğer Başlık: Libya Üniversitelerinde Lisans Seviyelerinde Verilecek Çeviri Derslerinde Eğitim Müfredatı Tasarımının Yeterlilikleri ve Gereklilikleri

Oluşturulma Tarihi: 20-10-2020

Niteleme Bilgileri

Tür: Tez

Alt Tür: Yüksek Lisans Tezi

Yayınlanma Durumu: Yayınlanmamış

Dosya Biçimi: PDF

Dil: İngilizce

Konu(lar): SOSYAL BİLİMLER (GENEL),

Yazar(lar): Shawesh, Sammy Mohamed Imhemed (Yazar),

Emeği Geçen(ler): Erton, Halil İsmail (Tez Danışmanı),


Yayın Tarihi: 09-07-2019


Dosya:
file show file
Görüntüle
download file
Kaydet

Anahtar Kelimeler

Translation Curriculum, Translation Competence, Translation Curriculum Evaluation, Translation Training, Translation Department.


Özet

As the educational design is the main factor of the educational process in any academic institution, it builds the transitional stages between science and knowledge in any field, as well as the quality standards that link the design to the academic specialization. The educational design is the most important of these factors as a whole; it connects the emerging minds with the curriculum in an effort to achieve the desired cultural progress. Therefore, the purpose of this thesis is to design a translation curriculum for undergraduate levels at Libyan universities, through the curricula of five different universities, according to two Translation Competence models (PACTEModel & EMT) and a variety of procedures and logical steps to keep up with the present and the future. The study initiates by defining the objective, the necessary programs, and how to select and describe the courses, and finally, the curriculum is designed and evaluated to demonstrate the strengths and weaknesses of the curriculum as a whole.


İçindekiler



Açıklamalar



Haklar



Notlar



Kaynakça


Atıf Yapanlar

Gözat Sayfasına Dön

 

Sosyal Medya ve Araçlar

İstatistikler

  • Kayıt
    • Bu ay: 0
    • Toplam: 2555
  • Online
    • Ziyaretçi: 16
    • Üye: 0
    • Toplam: 16

Detaylı İstatistikler