Bu kaydın yasal hükümlere uygun olmadığını düşünüyorsanız lütfen sayfa sonundaki Hata Bildir bağlantısını takip ederek bildirimde bulununuz. Kayıtlar ilgili üniversite yöneticileri tarafından eklenmektedir. Nadiren de olsa kayıtlarla ilgili hatalar oluşabilmektedir. MİTOS internet üzerindeki herhangi bir ödev sitesi değildir!

Uluslaşma Süreci İçerisinde Eğitim ve Köy Enstitüleri

Diğer Başlık: Uluslaşma Süreci İçerisinde Eğitim ve Köy Enstitüleri

Oluşturulma Tarihi: 19-10-2020

Niteleme Bilgileri

Tür: Tez

Alt Tür: Yüksek Lisans Tezi

Yayınlanma Durumu: Yayınlanmamış

Dosya Biçimi: PDF

Dil: Türkçe

Konu(lar): SİYASET BİLİMİ,

Yazar(lar): Kiriktaş, Ali (Yazar),

Emeği Geçen(ler): Ülker, Halil İbrahim (Tez Danışmanı),


Yayın Tarihi: 07-06-2019


Dosya:
file show file
Görüntüle
download file
Kaydet

Anahtar Kelimeler

Köy Enstitüleri, Eğitim- Öğretim, Cumhuriyet Devrimleri, Ulus Devlet, Kültür Devrimi.


Özet

Uluslaşma süreci içerisinde yeni bir toplum modeli yaratma amacı taşıyan bunu uyguladığı eğitim ve öğretim programıyla sağlamaya çalışan Köy Enstitüleri ele alınmıştır. Çalışma üç bölümden gelmiştir. Osmanlı dönemi eğitim, Cumhuriyet dönemi eğitim çalışmaları ve o dönemde yapılan devrimler ve sonrasında kurulan Köy Enstitüleri ele alınmıştır. Köy Enstitüleri biranda ortaya çıkan ve biranda eğitim vermeye başlayan bir kurum olmamıştır. Enstitüleri ortaya çıkaran nedenler ile birlikte eğitim ve öğretim niteliği anlatılarak anlatılmaya çalışılmıştır. Verdiği eğitim ve öğretim Köy Enstitülerinin diğer eğitim kurumlarından farklı olduğunu göstermiştir; çünkü enstitüler köylere öğretmen yetiştirmekten ziyade çok yönlü lider yetiştire amacı gütmüştür. Bu çalışmanın sonucunda ise Köy Enstitüleri ülkenin sorunu olan eğitim ve öğretim üzerinde durmuş, aydınlanma ve yeni toplum meydana getirmenin ilk adımı köylerden başlaması gerçeğini ortaya koymuştur. Bununla beraber köylerden kentlere göçü engellemiş, kültür devrimini ulus devlet anlayışına bağlı gerçekleştirmeye çalışmıştır. Aydın bir sınıf oluşturmak yerine milleti aydın bir toplum haline getirme amacı taşıdığı görülmüştür. Öğrenci odaklı ve eğitimde eşitlik anlayışına bağlı kalan toplumsal dayanışmanın, teorik ve pratik bilgilerin beraber öğretildiği ezberci eğitim yapısına karşı olan bir eğitim kurumu olmuştur.


İçindekiler



Açıklamalar



Haklar



Notlar



Kaynakça


Atıf Yapanlar

Gözat Sayfasına Dön

 

Sosyal Medya ve Araçlar

İstatistikler

  • Kayıt
    • Bu ay: 0
    • Toplam: 2710
  • Online
    • Ziyaretçi: 18
    • Üye: 0
    • Toplam: 18

Detaylı İstatistikler