Bu kaydın yasal hükümlere uygun olmadığını düşünüyorsanız lütfen sayfa sonundaki Hata Bildir bağlantısını takip ederek bildirimde bulununuz. Kayıtlar ilgili üniversite yöneticileri tarafından eklenmektedir. Nadiren de olsa kayıtlarla ilgili hatalar oluşabilmektedir. MİTOS internet üzerindeki herhangi bir ödev sitesi değildir!

Sağlık Sektöründe, Tüketici Satın Alma Davranışında Sosyal Medya Reklamlarının Etik Boyutu

Diğer Başlık: The Ethical Dimension of Social Media Advertisements in Consumer Purchasing Behavior in Health Sector

Oluşturulma Tarihi: 19-10-2020

Niteleme Bilgileri

Tür: Tez

Alt Tür: Yüksek Lisans Tezi

Yayınlanma Durumu: Yayınlanmamış

Dosya Biçimi: PDF

Dil: Türkçe

Konu(lar): SOSYAL BİLİMLER (GENEL),

Yazar(lar): Sarıalp, Salih (Yazar),

Emeği Geçen(ler): Tengilimoğlu, Dilaver (Tez Danışmanı),


Yayın Tarihi: 26-06-2019


Dosya:
file show file
Görüntüle
download file
Kaydet

Anahtar Kelimeler

Sağlık sektörü, Sosyal Medya Reklamları, Tüketici Davranışı, Satın Alma Niyeti, Etik


Özet

İnternet kullanımının iletişimdeki hızlı gelişmelerle birlikte artması, bilgisayar ve tablet kullanımıyla beraber akıllı telefonların temel ihtiyaç olarak hayatımızda bulunmasının sonucunda sosyal medya kullanımının yaygınlaşması, tüketicilerin alışkanlıklarının değişmesine neden olmuştur. Alışkanlıkların değişmesi, tüketicilerin satın alma niyetlerinin farklılaşmasını sağlamıştır. Bu gelişmeler sonucunda sağlık sektöründe bulunan kişi, kurum ya da kuruluşların tanıtım ve reklam mecralarında değişikliklere giderek sosyal medya reklamlarına ağırlık vermeye başlamışlardır. Sağlık sektöründe, sosyal medya reklamlarının etkisinin artması sonucunda başka bir sorun ortaya çıkmıştır. Sosyal medyada yapılan denetimlerin yetersiz kalmasından dolayı yeni medyadaki reklamların etik boyutunun, tüketicilerin, satın alma davranışını nasıl etkilediğini tespitinin yapılması bu çalışmanın amacını ortaya koymaktadır. Çalışma, Ankara ilinde ikamet eden 653 kişi ile yüz yüze ve google form ile yapılan anket tekniği ile gerçekleştirilmiş olup, yapılan incelemeler sonucunda 650 anket analize tabi tutulmuştur. Çalışmada elde edilen bulgulara göre; katılımcıların %49,5’i sağlık hizmeti almadan önce sosyal medyadan yararlandığı görülmüştür. Ayrıca katılımcıların sağlık hizmeti alırken en çok faydalandıkları sosyal medya araçları sırasıyla Instagram %27,5, Youtube %16,6 ve Facebook %15,2 ile ilk 3 sırayı aldıkları görülürken, katılımcıların sık ziyaret ettikleri sosyal medya araçlarında aynı şekilde ilk 3 sırayı paylaşması sonucunda verilen cevapların doğruluğu görülmüştür. Tüketicilerin büyük çoğunluğu (%71.6), sosyal medya reklamlarının sağlık hizmeti satın alma davranışlarını olumlu etkilemediğini düşünmektedir. Katılımcıların %32’ si sağlık sektöründe sosyal medya reklamlarının etik ve ahlak kurallarını ihlal etmediğini düşünmektedir. Yapılan analiz sonucunda, etik boyutun satın alma davranışını etkilemediği görülmüştür.


İçindekiler



Açıklamalar



Haklar



Notlar



Kaynakça


Atıf Yapanlar

Gözat Sayfasına Dön

 

Sosyal Medya ve Araçlar

İstatistikler

  • Kayıt
    • Bu ay: 0
    • Toplam: 2710
  • Online
    • Ziyaretçi: 23
    • Üye: 0
    • Toplam: 23

Detaylı İstatistikler