An Investigation On Industrial Supplier And Buyer Relationship In Libyan Oil Companies | Atılım Üniversitesi Açık Erişim Sistemi
Bu kaydın yasal hükümlere uygun olmadığını düşünüyorsanız lütfen sayfa sonundaki Hata Bildir bağlantısını takip ederek bildirimde bulununuz. Kayıtlar ilgili üniversite yöneticileri tarafından eklenmektedir. Nadiren de olsa kayıtlarla ilgili hatalar oluşabilmektedir. MİTOS internet üzerindeki herhangi bir ödev sitesi değildir!
An Investigation On Industrial Supplier And Buyer Relationship In Libyan Oil Companies
Diğer Başlık: Endustriyel Alıcı – Satıcı ilişkisin Analizi : Libya Petrol Şirketlerinde Bir İnceleme
Oluşturulma Tarihi: 13-10-2020
Niteleme Bilgileri
Tür: Tez
Alt Tür: Yüksek Lisans Tezi
Yayınlanma Durumu: Yayınlanmamış
Dosya Biçimi: PDF
Dil: İngilizce
Konu(lar): SOSYAL BİLİMLER (GENEL),
Yazar(lar): Bargnab, Mohamed Abdulgani A. (Yazar),
Emeği Geçen(ler): Özgen, Pelin (Tez Danışmanı),
URL: http://acikarsiv.atilim.edu.tr/browse/2535/
Diğer Niteleme Bilgileri: http://acikarsiv.atilim.edu.tr/browse/2535/10174896.pdf
Buyer-seller relationships, Supply chain management, Petroleum Industry.
The supply chain is one of the important aspects in business, especially in the gas and oil fields. Buyers need a constant supply of differentiated products on regular basis to meet their commitments whereas suppliers need continuous access to a market that will accept their products. The relationship between buyers and seller is a part of the main building blocks of this chain. Therefore, in the current study, the parameters influencing the buyers-seller relationship have been practically investigated. A semi-structured interview was designed and applied over selected companies in the field of oil and gas industry. The results show that trust, commitment, communications, and collaboration are the important factors affecting the buyer-seller relationship. However, at the beginning of the transaction, trust is especially important while good cooperation is the main key for success of the supply chain management. Moreover, it is seen that communications and commitment are cornerstones for optimum performance, long and stable relationship between buyers and sellers.
Kaynakça
Atıf Yapanlar
0
790
87
0