Bu kaydın yasal hükümlere uygun olmadığını düşünüyorsanız lütfen sayfa sonundaki Hata Bildir bağlantısını takip ederek bildirimde bulununuz. Kayıtlar ilgili üniversite yöneticileri tarafından eklenmektedir. Nadiren de olsa kayıtlarla ilgili hatalar oluşabilmektedir. MİTOS internet üzerindeki herhangi bir ödev sitesi değildir!

Bölümlü Mağazaların İç Mekân Tasarımında Kurumsal Kimlik Analizi

Diğer Başlık: Bölümlü Mağazaların İç Mekân Tasarımında Kurumsal Kimlik Analizi

Oluşturulma Tarihi: 04-03-2020

Niteleme Bilgileri

Tür: Tez

Alt Tür: Yüksek Lisans Tezi

Yayınlanma Durumu: Yayınlanmamış

Dosya Biçimi: PDF

Dil: Türkçe

Konu(lar): SOSYAL BİLİMLER (GENEL),

Yazar(lar): Keyvanoğlu Parmaksız, Büşra (Yazar),

Emeği Geçen(ler): Ünlü, Feray (Tez Danışmanı),


Yayın Tarihi: 27-07-2019


Dosya:
file show file
Görüntüle
download file
Kaydet

Anahtar Kelimeler

Bölümlü Mağaza, Kurumsal Kimlik, İç Mekân Tasarımı, Mudo Concept, Boyner


Özet

Bu çalışma, bölümlü mağazaların iç mekân tasarımında kurumsal kimliğin nasıl yansıtıldığını değerlendirmek amacıyla hazırlanmıştır. Birinci bölümde, çalışmanın kapsamı, amacı ve yöntemi açıklanmıştır. İkinci bölümde, zaman içinde oluşan yeni perakende sektörü kapsamında gelişen bölümlü mağazaların tanımı ve özellikleri ele alınmıştır. Günümüz şartlarında, perakendeci işletmecilerin ayakta kalabilmesinin yollarından birinin kurumsal kimlik olması nedeniyle, bu kimliğin iç mekân tasarımı aracılığıyla tüketiciye mesaj olarak aktarılması ve akılda kalıcılığının bölümlü mağazalarda nasıl geliştiği incelenmiştir. Üçüncü bölümde, istikrarlı bir kurumsal kimliğin, tüketicinin kurum hakkındaki imajını oluşturacak önemli bir araç olarak görülmesi nedeniyle kurumsal kimlik kavramı tanımlanarak, kimlik ve mekân ilişkisi araştırılmıştır. Etkili bir kurumsal kimliğe sahip bölümlü mağaza yapılanması için iç mekân tasarımının bileşenleri ve ögeleri ile kullanıcıya aktarılmak istenen mesajlar çalışma kapsamına alınmıştır. Dördüncü bölümde, hedeflenen kurumsal kimlik imajının; dış cephe, logo ve tabela, vitrin, mağaza girişi, plan tipleri, dolaşım şeması, sergileme elemanları, mobilyalar, donatılar, ödeme noktaları, deneme odaları, renk ve doku, malzeme, aydınlatma ve diğer etmenler üzerinden okunuyor olması beklendiğinden, bölümlü mağazaların kurumsal kimliğine etki eden faktörler ele alınmış, Türkiye’den ve dünyadan örneklerle açıklanmıştır. Elde edilen bütün bilgiler doğrultusunda beşinci bölümde, güncel iki bölümlü mağaza olan Mudo Concept ve Boyner Bölümlü Mağazaları’nın iç mekân tasarımı analiz edilmiştir. Seçilen bölümlü mağazaların iç mekân tasarımındaki kurumsal kimliğin ölçülebilmesi amacıyla 300 kişiyi kapsayan bir anket çalışması yapılmıştır. Kullanıcıların aktardığı verilerle iki bölümlü mağazanın iç mekân tasarımının da kurumsal kimliği değerlendirilmiş ve karşılaştırmalı analizi yapılmıştır.


İçindekiler



Açıklamalar



Haklar



Notlar



Kaynakça


Atıf Yapanlar

Gözat Sayfasına Dön

 

Sosyal Medya ve Araçlar

İstatistikler

  • Kayıt
    • Bu ay: 0
    • Toplam: 2473
  • Online
    • Ziyaretçi: 11
    • Üye: 0
    • Toplam: 11

Detaylı İstatistikler