Reklamlarda Kullanılan Reklam Çekicilikleri Üzerine Bir Değerlendirme | Atılım Üniversitesi Açık Erişim Sistemi
Bu kaydın yasal hükümlere uygun olmadığını düşünüyorsanız lütfen sayfa sonundaki Hata Bildir bağlantısını takip ederek bildirimde bulununuz. Kayıtlar ilgili üniversite yöneticileri tarafından eklenmektedir. Nadiren de olsa kayıtlarla ilgili hatalar oluşabilmektedir. MİTOS internet üzerindeki herhangi bir ödev sitesi değildir!
Reklamlarda Kullanılan Reklam Çekicilikleri Üzerine Bir Değerlendirme
Diğer Başlık: Reklamlarda Kullanılan Reklam Çekicilikleri Üzerine Bir Değerlendirme
Oluşturulma Tarihi: 04-03-2020
Niteleme Bilgileri
Tür: Tez
Alt Tür: Yüksek Lisans Tezi
Yayınlanma Durumu: Yayınlanmamış
Dosya Biçimi: PDF
Dil: Türkçe
Konu(lar): SOSYAL BİLİMLER (GENEL),
Yazar(lar): Kaya, Hacı (Yazar),
Emeği Geçen(ler): Eşiyok, Elif (Tez Danışmanı),
URL: http://acikarsiv.atilim.edu.tr/browse/2504/
Diğer Niteleme Bilgileri: http://acikarsiv.atilim.edu.tr/browse/2504/10247250.pdf
Reklam, Reklam Çekicilikleri, Gazete Reklamları, Rasyonel Çekicilik, Duygusal Çekicilik
Geleneksel medya araçlarından birisi olan gazete yaygın ve etkin bir kitle iletişim aracı olarak birçok kesime hitap etmektedir. Markalar müşterilerine ürün/hizmeti hakkında bilgi vermek için gazetelerin reklam alanlarını kullanmaktadır. Bu çalışma, 2017 yılında Türkiye’de en yüksek tiraja sahip Hürriyet Gazetesi’nde yer alan reklamları Davies’in reklamcılık tipolojisine göre yorumlanması ve değerlendirmesini amaçlamaktadır. İçerik analizi yöntemi ile yapılan çalışmada toplamda 16 sektörde 5791 reklam incelenerek elde edilen veriler yorumlanmıştır. Sonuç olarak markaların reklamlarında ana çekicilik olarak rasyonel ve duygusal reklam çekiciliklerini kullandıkları, bilgi verme, teşvik edici ve marka bilinilirliği çekiciliklerini daha çok tercih ettiği gözlenmiştir. Rasyonel çekiciliklerde tanımlayıcı metinleri, duygusal çekiciliklerde ayrıcalıklar ve tema uygulamalarını kullanmışlardır. Reklam amaçlarında ise hatırlatıcı ve bilgilendirici reklamları daha çok tercih etmişlerdir.
Kaynakça
Atıf Yapanlar
0
1102
148
0