Bu kaydın yasal hükümlere uygun olmadığını düşünüyorsanız lütfen sayfa sonundaki Hata Bildir bağlantısını takip ederek bildirimde bulununuz. Kayıtlar ilgili üniversite yöneticileri tarafından eklenmektedir. Nadiren de olsa kayıtlarla ilgili hatalar oluşabilmektedir. MİTOS internet üzerindeki herhangi bir ödev sitesi değildir!

The Impact Of Gamification On Brand Loyalty Through Consumer Brand Engagement: An Empirical Evidence Of Gamified Brand Services In Turkey

Diğer Başlık: Oyunlaştırmanın Tüketici Marka Etkileşimi Üzerinden Marka Sadakatine Olan Etkisi: Türkiye'deki Oyunlaştırılmış Marka Hizmetlerine Ait Deneysel Bulgular

Oluşturulma Tarihi: 02-03-2020

Niteleme Bilgileri

Tür: Tez

Alt Tür: Yüksek Lisans Tezi

Yayınlanma Durumu: Yayınlanmamış

Dosya Biçimi: PDF

Dil: İngilizce

Konu(lar): SOSYAL BİLİMLER (GENEL),

Yazar(lar): Aladağ, Berksu (Yazar),

Emeği Geçen(ler): Özgen, Pelin (Tez Danışmanı),


Yayın Tarihi: 16-09-2019 Yayınlandığı Sayfalar: 92


Dosya:
file show file
Görüntüle
download file
Kaydet

Anahtar Kelimeler

Gamification, brand engagement, customer loyalty, marketing


Özet

Gamification, which means the usage of game elements within a non-game context, is among the most important and effective marketing strategies of today’s world. The nature of the game increases the sense of competition and belonging of the consumers, and as a result, gamification is expected to increase consumer engagement, positive evaluation of the brand and loyalty. Therefore, this research was aimed and directed to investigate the impact of gamified consumer brand engagement on brand loyalty, and the impact of gamified service brand evaluation on brand loyalty. In the scope of the present research, a survey has been conducted with 206 participant who actively use one or more brand’s gamification application. The relationship between gamification components utilized on brand applications and brand engagement, positive brand evaluations and brand loyalty has been investigated through linear regression. Findings showed that there is a positive and significant relationship between gamification and brand loyalty through consumer brand engagement.



İçindekiler



Açıklamalar



Haklar



Notlar



Kaynakça


Atıf Yapanlar

Gözat Sayfasına Dön

 

Sosyal Medya ve Araçlar

İstatistikler

  • Kayıt
    • Bu ay: 0
    • Toplam: 2473
  • Online
    • Ziyaretçi: 8
    • Üye: 0
    • Toplam: 8

Detaylı İstatistikler