Bu kaydın yasal hükümlere uygun olmadığını düşünüyorsanız lütfen sayfa sonundaki Hata Bildir bağlantısını takip ederek bildirimde bulununuz. Kayıtlar ilgili üniversite yöneticileri tarafından eklenmektedir. Nadiren de olsa kayıtlarla ilgili hatalar oluşabilmektedir. MİTOS internet üzerindeki herhangi bir ödev sitesi değildir!

Siyasal Pazarlama İletişiminde Sosyal Medya Kullanımı: 24 Haziran 2018 Cumhurbaşkanlığı Seçimi

Oluşturulma Tarihi: 21-03-2019

Niteleme Bilgileri

Tür: Tez

Alt Tür: Yüksek Lisans Tezi

Yayınlanma Durumu: Yayınlanmamış

Dosya Biçimi: PDF

Dil: Türkçe

Konu(lar): SİYASET BİLİMİ, SOSYAL BİLİMLER (GENEL),

Yazar(lar): Arslan, Fatma (Yazar),

Emeği Geçen(ler): Eşiyok Sönmez, Elif (Danışman),

Anahtar Kelimeler

Sosyal medya, siyasal pazarlama, siyasal iletişim.


Özet

Ticari işletmelerde rekabetin artması ile işletmeler ürününü ve işletmesinitanıtmak, tercih edilmek için pazarlama faaliyetlerini gerçekleştirerek farklılaşmayaçalışmakta, siyasal pazarlamada da parti temsilci adayları partilerini ve dekendilerinin tanıtımını yapmak, seçmenler tarafından tercih edilmek için stratejilergeliştirmekte ve bunun sonucu siyasal pazarlama faaliyetlerinigerçekleştirmektedirler. Bu çalışma da öncelikle literatür taraması yapılarak siyasalpazarlama kavramının gelişimi, tanımı, özellikleri ve siyasal pazarlamayı etkileyen;iktidar ve yönetim, muhalefet, baskı gurupları ve lobicilik, seçmenler ve seçmendavranışları, uluslararası gelişmeler, medya faktörleri ve siyasal pazarlama karmasıolan; ürün, fiyat, dağıtım, tutundurma kavramları da açıklanmıştır.Cumhurbaşkanlığı seçiminde adayların 21 Nisan- 24 Haziran tarihleri arasındaTwitter, Facebook ve Instagram hesaplarından yapmış oldukları paylaşımların;toplam paylaşım sayısı, fotoğraf ve video paylaşımları, yapılan paylaşımlara alınanbeğenmelerin sayısı, paylaşımlara yapılan yorumlar, paylaşım yapılırken kullanılanhashtag sayısı ve Twitter’daki paylaşımların almış olduğu retweet sayısı verilerikaydedilmiştir. Sosyal medya paylaşımları içerik analizi ile konularına göre miting,dış politika, dini bayramlar, milli bayram, parti aktiviteleri, ekonomi, hayvan veinsan hakları, taziye, eğitim, spor, siyasi rakipler, sağlık başlıkları altındaincelenmiştir. Betimsel bir çalışma ile parti temsilci adaylarının genel seçimsonuçlarında almış oldukları oy oranları karşılaştırılmıştır.


İçindekiler



Açıklamalar



Haklar



Notlar



Kaynakça


Atıf Yapanlar

Gözat Sayfasına Dön

 

Sosyal Medya ve Araçlar

İstatistikler

  • Kayıt
    • Bu ay: 16
    • Toplam: 2433
  • Online
    • Ziyaretçi: 17
    • Üye: 0
    • Toplam: 17

Detaylı İstatistikler