Bu kaydın yasal hükümlere uygun olmadığını düşünüyorsanız lütfen sayfa sonundaki Hata Bildir bağlantısını takip ederek bildirimde bulununuz. Kayıtlar ilgili üniversite yöneticileri tarafından eklenmektedir. Nadiren de olsa kayıtlarla ilgili hatalar oluşabilmektedir. MİTOS internet üzerindeki herhangi bir ödev sitesi değildir!

Kriz İletişimi Yönetimi: Fenerbahçe Spor Kulübü “Şike Ve Teşvik Suçlaması” Örnek Olay İncelemesi

Oluşturulma Tarihi: 15-08-2018

Niteleme Bilgileri

Tür: Tez

Alt Tür: Yüksek Lisans Tezi

Yayınlanma Durumu: Yayınlanmamış

Dosya Biçimi: PDF

Dil: Türkçe

Konu(lar): SOSYAL BİLİMLER (GENEL),

Yazar(lar): Coşkun, Hülya (Yazar),

Emeği Geçen(ler): Özgen, Özlen (Danışman),

Anahtar Kelimeler

Durumsal Kriz İletişim Kuramı, Kriz İletişimi Yönetimi, KrizYönetimi, Örnek Olay İncelemesi, Söylenti


Özet

Bu tez; kriz iletişimi yönetimi bağlamında Fenerbahçe Spor Kulübününbaşkanı ve üç yöneticisine yönelik “şike ve teşvik suçlaması” olayı üzerindenkurumsal iletişiminin nasıl yönetildiğini incelemeyi amaçlamaktadır. Bunu yapmakiçin, 3 Temmuz ile 10 Temmuz 2011 arası data toplama ve analizi dönemi olarakseçildi. Bu zaman aralığı seçildi, çünkü, kulüp başkanı ve bazı yöneticilerinin hukukitakibi, tutuklanması ve kulübün geleceğine ilişkin yüksek belirsizlik gibi en önemliolaylar bu önemli günlerde oldu. Kulüp yönetimi tarafından krizin nasıl yürütüldüğünüanaliz etmek ve değerlendirmek için, kulübün kurumsal açıklamaları ve kriz yönetimifaaliyetleri sırasında kullanılan örgütsel medya kanallarının metinlerinin nitelikseliçerik analizi kullanıldı. Tezin yararlandığı temel kuramsal yaklaşım, kriz iletişimiliteratüründe Timothy Coombs tarafından geliştirilen durumsal kriz iletişimi teorisidir.Fenerbahçe Spor Kulübünün “şike ve teşvik suçlaması” olayı durumsal kriziletişiminin varsayımlarına ve temel kavramlarına göre analiz edildi ve değerlendirmeteorinin uygulanabilirliği ve kapsamlılık gücü bağlamında sunuldu.Bu araştırma, kulübün halkla ilişikler biriminin somut bir kriz yönetimiplanının olmadığını ve Kulübün halkla ilişkiler biriminin krizi yönetmede hiç etkiliolmadığını buldu. Bir plan olmadığı için, başlangıçta, krizi yönetmede doğrudan veyadolaylı olarak yer alanlar arasında şaşkınlık ve kafa karışıklığı vardı. Bununla beraber,şaşkınlık ve kafa karışıklığından beş gün sonra, anlamlı stratejiler uygulamabağlamında kısmen başarılı kriz yönetimi olduğu bulundu. Araştırmanın önemlibulgularından biri, ulusal ve uluslar arası seviyelerde kriz önleme ve yönetmeölçütlerinde, planlamada, kriz provasında ve yönetiminde, sorumluluk almada veatıfların kullanımında çarpıcı farkların olduğuna işaret etmektedir.


İçindekiler



Açıklamalar



Haklar



Notlar



Kaynakça


Atıf Yapanlar

Gözat Sayfasına Dön

 

Sosyal Medya ve Araçlar

İstatistikler

  • Kayıt
    • Bu ay: 3
    • Toplam: 2417
  • Online
    • Ziyaretçi: 18
    • Üye: 0
    • Toplam: 18

Detaylı İstatistikler