Bu kaydın yasal hükümlere uygun olmadığını düşünüyorsanız lütfen sayfa sonundaki Hata Bildir bağlantısını takip ederek bildirimde bulununuz. Kayıtlar ilgili üniversite yöneticileri tarafından eklenmektedir. Nadiren de olsa kayıtlarla ilgili hatalar oluşabilmektedir. MİTOS internet üzerindeki herhangi bir ödev sitesi değildir!

Gesture‐based interaction for learning: time to make the dream a reality

Oluşturulma Tarihi: 13-06-2018

Niteleme Bilgileri

Tür: Makale

Yayınlanma Durumu: Yayınlanmış

Dosya Biçimi: Dosya Yok

Dil: İngilizce

Konu(lar): TEKNOLOJİ,

Yazar(lar): Karakaya, Murat (Yazar), Şengül, Gökhan (Yazar),

Emeği Geçen(ler):


Yayın Adı: British Journal of Educational Technology Sayı: 3 Cilt: 43


Dosya:
Dosya Yok

Anahtar Kelimeler

education and technology, technology


Özet

IntroductionResearch studies have shown that individualswho make hand gestures learn better than the oneswho do not (eg, Alibali & Goldin-Meadow, 1993; Broaders, Cook, Mitchell & Goldin-Meadow,2007). For instance, when children use their hands while they are explaining how they solvemathematical equivalence problems (eg, 6 + 4 +5 = _ + 5), they perform better in post-tests(Broaders et al, 2007). Comprehension and, consequently, memory are improved by these acts(Stevanoni & Salmon, 2005). In addition, gestures facilitate deep and long-lasting learning(Cutica & Bucciarelli, 2008).Several proposals have been put forward to explainwhy gestures enhance learning.To begin with,Beilock and Goldin-Meadow (2010) have suggested that including motor actions into mentalrepresentations is responsible for performance improvements. Learners may produce integratedand richer representations when they describe a procedure with gestures (Alibali & Goldin-Meadow, 1993; McNeill, 1992). By means of gestures, people can externalise their thoughts(Clark, 1999), and as a result, more cognitive resources become available for learning from thelimited resources of the mind (Goldin-Meadow & Wagner, 2005).


İçindekiler



Açıklamalar



Haklar



Notlar



Kaynakça


Atıf Yapanlar

Gözat Sayfasına Dön

 

Sosyal Medya ve Araçlar

İstatistikler

  • Kayıt
    • Bu ay: 48
    • Toplam: 2294
  • Online
    • Ziyaretçi: 108
    • Üye: 0
    • Toplam: 109

Detaylı İstatistikler