Bu kaydın yasal hükümlere uygun olmadığını düşünüyorsanız lütfen sayfa sonundaki Hata Bildir bağlantısını takip ederek bildirimde bulununuz. Kayıtlar ilgili üniversite yöneticileri tarafından eklenmektedir. Nadiren de olsa kayıtlarla ilgili hatalar oluşabilmektedir. MİTOS internet üzerindeki herhangi bir ödev sitesi değildir!

Üniversite Kütüphanelerinde Akreditasyon İçin Kriterler

Diğer Başlık: Üniversite Kütüphanelerinde Akreditasyon İçin Kriterler

Oluşturulma Tarihi:

Niteleme Bilgileri

Tür: Konferans Metni yada Çalıştay

Alt Tür: Bildiri

Yayınlanma Durumu: Yayınlanmış

Dosya Biçimi: PDF

Dil: Türkçe

Yazar(lar): Ünal, Nilüfer (Yazar),

Emeği Geçen(ler):


Yayınlayan: Türk Kütüphaneciler Derneği Yayın Yeri: Ankara Sayı: 223-232


Dosya:
file show file
Görüntüle
download file
Kaydet

Anahtar Kelimeler

Değerlendirme, Akreditasyon, Kriterler, Evaluation, Accreditation, Criteria


Özet

Akreditasyon, eğitim kalitesinin iyileştirilmesi, geliştirilmesi ve kamuoyunun, kurumların düzenlenmiş standartlarda olduklarından emin olmasını sağlamakla ilgilidir. Kütüphaneler verimli hizmet verebilmek için kaynaklarının ve hizmetlerinin tüm fakültedeki öğretim üyelerine ve öğrencilerine ulaşılabilir durumda olmasını sağlamak durumundadır. Dermenin kullanıcıların ihtiyaçlarını desteklemeye yeterli olması zorunluluğu söz konusudur. Dermenin hacmi ve kütüphane bütçesinin uygunluğu yeterliliği sağlamaz. Bunlardan daha önemlisi, kaynak ve hizmetlerin kalite ve niteliği, ulaşılabilir ve elde edilebilir olması ayrıca mekana bakılmaksızın gerçekten kullanılabilir olmasıdır. Kütüphane, öğretime desteğini değerlendirirken bütün bunları göz önüne almalı ve hesaba katmalıdır. Materyallerin alımı, hizmet birimlerinin kurulması ve öncelikler kullanıcıların ihtiyaçlarına göre belirlenmelidir.


İçindekiler



Açıklamalar



Haklar

Yazar


Notlar



Kaynakça


Atıf Yapanlar

Gözat Sayfasına Dön

 

Sosyal Medya ve Araçlar

İstatistikler

  • Kayıt
    • Bu ay: 3
    • Toplam: 2417
  • Online
    • Ziyaretçi: 19
    • Üye: 0
    • Toplam: 19

Detaylı İstatistikler