The Tale of Two Tales: The Use of L1 in L2 Teaching | Atılım Üniversitesi Açık Erişim Sistemi
Bu kaydın yasal hükümlere uygun olmadığını düşünüyorsanız lütfen sayfa sonundaki Hata Bildir bağlantısını takip ederek bildirimde bulununuz. Kayıtlar ilgili üniversite yöneticileri tarafından eklenmektedir. Nadiren de olsa kayıtlarla ilgili hatalar oluşabilmektedir. MİTOS internet üzerindeki herhangi bir ödev sitesi değildir!
The Tale of Two Tales: The Use of L1 in L2 Teaching
Diğer Başlık: The Tale of Two Tales: The Use of L1 in L2 Teaching
Oluşturulma Tarihi: 29-07-2009
Niteleme Bilgileri
Yazar(lar): Erton, İsmail (Yazar),
Emeği Geçen(ler):
URL: http://library.atilim.edu.tr/bulten/sayilar/2008-06/makale.html
Diğer Niteleme Bilgileri: http://acikarsiv.atilim.edu.tr/browse/17/TheTaleofTwoTales.pdf
Mother tongue, Foreign Language Teaching, Competence, Context, Function
This paper aims to focus on the role of mother tongue in foreign language classroom. During the last fifty years it has been an active area of debate to whether activate the mother tongue in foreign language teaching or not. In this research, it is suggested that foreign language learning might be supported by the functional use of mother tongue instead of dismissing it a priori. This article also makes the point that brief episodes of switching to mother tongue can function as a learning aid to improve the communicative competence of the foreign language learner and would also meet their needs to use L1
Kaynakça
Atıf Yapanlar
1
4741
4619
0