A phenomenological study of instructors’ experiences on an open source learning management system | Atılım Üniversitesi Açık Erişim Sistemi
Bu kaydın yasal hükümlere uygun olmadığını düşünüyorsanız lütfen sayfa sonundaki Hata Bildir bağlantısını takip ederek bildirimde bulununuz. Kayıtlar ilgili üniversite yöneticileri tarafından eklenmektedir. Nadiren de olsa kayıtlarla ilgili hatalar oluşabilmektedir. MİTOS internet üzerindeki herhangi bir ödev sitesi değildir!
A phenomenological study of instructors’ experiences on an open source learning management system
Oluşturulma Tarihi: 08-06-2015
Niteleme Bilgileri
Tür: Makale
Yayınlanma Durumu: Yayınlanmış
Dosya Biçimi: Dosya Yok
Dil: İngilizce
Konu(lar): EĞİTİM,
Yazar(lar): Çiğdemoğlu, Ceyhan (Yazar), Arslan, Harika Özge (Yazar), Akay, Hasan (Yazar),
Emeği Geçen(ler):
Dosya:
Dosya Yok
Learning Management Systems (LMS); Phenomenological Study; Instructors’ Experiences; Moodle; Eğitmen Deneyimleri; Moodle; Uzaktan Eğitim
This paper focuses on instructors’ experiences on usage of an open-source Learning Management System (LMS), Moodle in their courses. The study was conducted in a private university in Ankara, Turkey where the widespread use of the Moodle has only recently started. The phenomenological design has been utilized as qualitative research method for this paper. The Participants comprised in structures from different faculties who are new users of the Moodle. Open-ended interviews were carried out, and the data was transcribed into codes and themes. The research findings indicate that instructors have different impressions from the system in terms of their effort and expectation.
Kaynakça
Atıf Yapanlar