Bu kaydın yasal hükümlere uygun olmadığını düşünüyorsanız lütfen sayfa sonundaki Hata Bildir bağlantısını takip ederek bildirimde bulununuz. Kayıtlar ilgili üniversite yöneticileri tarafından eklenmektedir. Nadiren de olsa kayıtlarla ilgili hatalar oluşabilmektedir. MİTOS internet üzerindeki herhangi bir ödev sitesi değildir!

Mühendislik Eğitiminde E-Sınav

Oluşturulma Tarihi: 04-06-2015

Niteleme Bilgileri

Tür: Kitap İçinde Bölüm

Yayınlanma Durumu: Yayınlanmış

Dosya Biçimi: PDF

Dil: Türkçe

Konu(lar): EĞİTİM, TEKNOLOJİ,

Yazar(lar): Özalp Yaman, Şeniz (Yazar), Çağıltay, Nergiz (Yazar),

Emeği Geçen(ler):

Anahtar Kelimeler

Bilgisayar Tabanlı Sınav Sistemleri, Mühendislik Eğitimi, E-Sınav


Özet

Özet

Bu çalışmada, mühendislik eğitimi sırasında 1.sınıfta alınması önerilen Genel Kimya dersinin sınavlarının bilgisayar ortamında verilmesi durumu incelenmiştir. Bu amaçla, öğrencilerin sınavı bilgisayar ya da kağıt-kalem ortamında alması gibi farklı test modlarının başarılarına etkisi incelenmiştir. Sınavlar bir grup öğrenciye bilgisayar ortamında, ikinci grup öğrenciye ise kağıt-kalem ortamında verilmiştir. Araştırmanın sonuçlarına göre, öğrencilerin sınavı bilgisayar ortamında almalarının, başarılarına herhangi bir olumsuz etkisi olmadığı görülmüştür.

Abstract

In this study, the test mode effect (paper based versus computer based) on the achievement of the engineering students in the General Chemistry course that is advised to complete their freshman years, is investigated. Paper based and computer based test versions of the examination were analyzed on the randomly selected two groups. It was concluded that the test mode is not effective on the achievement of the engineering students.


İçindekiler



Açıklamalar



Haklar



Notlar



Kaynakça(Watson, 2001) Watson, B. (2001). Key factors affecting conceptual gains from CAL,Brithish Journal of Educational Technology, 32 (5) 587-593.(Clariana, Wallace,2002)Clariana, R.B., Wallace, P. E. (2002). Paper-based versus computebasedassessment: key factors associated with the test mode effect,Brithish Journal of Educational Technology, 33 (5) 593-602.(Bunderson,Inouye, Olsen,1989)Bunderson, C.V., Inouye D.K., Olsen J.B. (1989). The four generations ofcomputerized educational measurement in R L Linn (ed) EducationalMeasurement American Council on Education, Washington DC, 367-407.(Mead, Drasgow1993)Mead, A. D. And Dragow, F. (1993). Equivalence of computerized andpaper-and-pencil cognitive ability tests: a meta-analysis, PsychologicalBulletin 114, 449-458. 6(Fair Test, 1992) National Center for Fair and Open Testing, 1992. Computerized testing:More questions than answers (Fact Sheet). Boston.(Bugbee & Bernt,1990).Bugbee, A.C. & Bernt, F.M. (1990). Testing By Computer: Findings in SixYears of Use 1982-1988, Journal of Research on Computing in Education,23(1), 87-100.(Russell, 1999) Russell, L. M. (1999). Testing on Computers: A Follow-up StudyComparing Performance On Computer and On Paper. Educational PolicyAnalysis Archives, 7(20).


Atıf Yapanlar

Gözat Sayfasına Dön

 

Sosyal Medya ve Araçlar

İstatistikler

  • Kayıt
    • Bu ay: 0
    • Toplam: 2414
  • Online
    • Ziyaretçi: 27
    • Üye: 0
    • Toplam: 27

Detaylı İstatistikler