Bu kaydın yasal hükümlere uygun olmadığını düşünüyorsanız lütfen sayfa sonundaki Hata Bildir bağlantısını takip ederek bildirimde bulununuz. Kayıtlar ilgili üniversite yöneticileri tarafından eklenmektedir. Nadiren de olsa kayıtlarla ilgili hatalar oluşabilmektedir. MİTOS internet üzerindeki herhangi bir ödev sitesi değildir!

TEACHING USAGE OF EQUIPMENTS IN A REMOTE LABORATORY

Oluşturulma Tarihi: 27-05-2015

Niteleme Bilgileri

Tür: Makale

Yayınlanma Durumu: Yayınlanmış

Dosya Biçimi: Dosya Yok

Dil: İngilizce

Konu(lar): TEKNOLOJİ,

Yazar(lar): Alparslan, Nimet Ceren (Yazar), Çağıltay, Nergiz (Yazar), ÖZEN , Mustafa (Yazar), Aydın, Elif Uray (Yazar),

Emeği Geçen(ler):




Dosya:
Dosya Yok

Anahtar Kelimeler

Electronic Performance Support System, EPSS, Remote Radio Laboratory, non-linear instruction, elearning, Elektronik Performans Destek Sistemi, Uzaktan Radyo Laboratuvarı, doğrusal olmayan öğretim, e-öğrenme.


Özet

Remote laboratories are technologies that aim to increase the effectiveness of educational programs. European Remote Radio Laboratory (ERRL) is an e-learning project for students, teachers and technicians who will use very important devices of a radio frequency laboratory remotely. As a solution we have developed an e-learning system which aims to support the ERRL learners while studying on how to use equipments in the system. The system is developed according to the electronic performance support system (EPSS) approach. An EPSS is a computer-based, well-structured system which improves the performance of individuals. It is an electronic infrastructure that contains, stores and distributes personal (individual) or corporate knowledge to enable people to reach necessary levels of performance in the fastest possible time and with minimum teaching support of other people. This paper discusses how the content for such a system is developed and how this content is interactively used in the EPSS platform. The technical details of the developed EPSS are also discussed in this study. We believe that this paper will help instructional system designers for designing different alternatives to improve learners’ performance.


İçindekiler



Açıklamalar



Haklar



Notlar



Kaynakça


Atıf Yapanlar

Gözat Sayfasına Dön

 

Sosyal Medya ve Araçlar

İstatistikler

  • Kayıt
    • Bu ay: 3
    • Toplam: 2417
  • Online
    • Ziyaretçi: 15
    • Üye: 0
    • Toplam: 15

Detaylı İstatistikler