Teaching software engineering by means of computer-game development: Challenges and opportunities | Atılım Üniversitesi Açık Erişim Sistemi
Bu kaydın yasal hükümlere uygun olmadığını düşünüyorsanız lütfen sayfa sonundaki Hata Bildir bağlantısını takip ederek bildirimde bulununuz. Kayıtlar ilgili üniversite yöneticileri tarafından eklenmektedir. Nadiren de olsa kayıtlarla ilgili hatalar oluşabilmektedir. MİTOS internet üzerindeki herhangi bir ödev sitesi değildir!
Teaching software engineering by means of computer-game development: Challenges and opportunities
Oluşturulma Tarihi: 27-05-2015
Niteleme Bilgileri
Tür: Makale
Yayınlanma Durumu: Yayınlanmış
Dosya Biçimi: Dosya Yok
Dil: Türkçe
Konu(lar): TEKNOLOJİ,
Yazar(lar): Çağıltay, Nergiz (Yazar),
Emeği Geçen(ler):
Dosya:
Dosya Yok
Yazılım mühendisliği, Software-engineering, Game development, Oyun geliştirme, Atılım Üniversitesi, Atilim University
Software-engineering education programs are intended to prepare students for a field that involves rapidly changing conditions and expectations. Thus, there is always a danger that the skills and the knowledge provided may soon become obsolete. This paper describes results and draws on experiences from the implementation of a computer game-development course whose design addresses problems in software-engineering education by improving students’ abilities in four areas: (1) problem solving; (2) the application of previously learned knowledge; (3) the use of independent learning; and (4) learning by doing. In order to better understand this course’s effect on students’ performance in a software-development project, I investigated 125 students’ performance in a 1-year senior-project course. Results of this study show that the students who had taken the computer game-development course became more successful in the senior-project course than the students who had not taken it.
Kaynakça
Atıf Yapanlar