Bu kaydın yasal hükümlere uygun olmadığını düşünüyorsanız lütfen sayfa sonundaki Hata Bildir bağlantısını takip ederek bildirimde bulununuz. Kayıtlar ilgili üniversite yöneticileri tarafından eklenmektedir. Nadiren de olsa kayıtlarla ilgili hatalar oluşabilmektedir. MİTOS internet üzerindeki herhangi bir ödev sitesi değildir!

Open Courseware Initiative in Turkey

Diğer Başlık: Open Courseware Initiative in Turkey

Oluşturulma Tarihi:

Niteleme Bilgileri

Tür: Konferans Metni yada Çalıştay

Alt Tür: Bildiri

Yayınlanma Durumu: Yayınlanmış

Dosya Biçimi: PDF

Dil: İngilizce

Yazar(lar): Yazıcı, Alı (Yazar),

Emeği Geçen(ler):


Yayın Adı: Proceedings of 2nd International Future-Learning Conference On Innovations in Learning for the Future 2008:e-Learning Yayın Yeri: İstanbul Yayın Tarihi: Sayı: 489-494


Dosya:
file show file
Görüntüle
download file
Kaydet

Anahtar Kelimeler
Open Courseware, Open Educational Resources, EduCommons, Creative Commons
Özet
Developments in educational course technology created many opportunities for the educators to prepare and present course material efficiently and effectively over the net using affordable digital equipment and computers. OCW is the natural outcome of these efforts and is mainly based on the concept of “sharing” the online material locally and globally. In developing countries with acceptable Internet access, it would be feasible to implement OCW project in native tongue to minimize the negative effects of digital divide. In this article, first, OCW basics are reviewed and components and levels of online course material are introduced. Worldwide OCW efforts and OCW Consortium formed by the 45 Turkish Universities and the activities of the consortium are discussed next. Finally, future of OCW and suggestions for expanding OCW in Turkey is given.
İçindekiler
Açıklamalar
Haklar
Notlar

Kaynakça


Atıf Yapanlar

Gözat Sayfasına Dön

 

Sosyal Medya ve Araçlar

İstatistikler

  • Kayıt
    • Bu ay: 4
    • Toplam: 2441
  • Online
    • Ziyaretçi: 21
    • Üye: 0
    • Toplam: 21

Detaylı İstatistikler